9 dec. 2010

Möte med lärarstudenter

Två lärarstudenter har varit och intervjuat mig för sina examensarbete under veckorna som gått. Den ena följde på den andra som hade tyckt att det var givande att prata med mig , roligt! Vi har tagit emot lärarstudenter som har gjort VFU i vårt arbetslag sen förskolan byggdes för tre år sen. Vi har haft långvarig kontakt med en och har nu fått en ny. Det är jättespännande och mycket viktigt!

Nu var det två ivriga unga lärarstudenter som jag mötte upp. Jag fick prata om det jag brinner för och fick höra bl.a. hur lite litteratur det finns kring dessa ämnen. Vi måste knyta förskolan till forskningen och fler måste forska kring verksamheten.

Vad viktigt det är att vi möts, aktiva lärare och de som är i utbildning. Dialogen mellan lärarutbildningen och verksamheten måste tätna. Jag ska bara fundera ut hur....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar