15 sep. 2010

Laptopp på torget

Tjoho! Idag visade vår kära Pedagogista mig var de två lapptoppar, som är inköpta til huset, finns och hur man kan använda dem. Jag packade upp en på torget och insåg snart att jag med hjälp av det trådlösa nätverket kom direkt ut på nätet och även till min server där dokumentationen m.m. ligger. Vilken möjlighet att arbeta tillsammans med barnen i verksamheten! Nu kan vi titta på våra bilder direkt, skriva ut dem om vi behöver, leta information på nätet, använda olika program på nätet, göra dokumentationer m.m. Nu ska vi bara upp med en kanon som vi kan använda så har vi bilden på väggen :)

Vidare pratade jag och Pedagogistan också om hur vi skulle göra en dokumentation som presenterar torget. Dokumentationen skall hänga på en av våra kortsidor på torget där det finns dokumentationsvägg (stoooora anslagstavlor med plexiglas på som täcker nästan hela väggsidan ). Ska börja med att skissa på en layout för hela väggen och sedan bryta ner det i delar. Ska bli SÅ spännande :)

Skissade på en plan för sinnesmiljön som ska byggas upp där den lilla dinosauriebyggen finns idag. Har nu en plan! Viktigt är att se helheten  på torget och att så många som möjligt av barnens språk får utrymme.

Här händer det grejer vill jag lova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar